Skip to content

Hotell

Vi är sedan 20 år tillbaka leverantör av IT-drifttjänster för hotell kunder.
Hotellbranschen ställer ofta andra krav än andra branscher – som drift upp till 24 h per dygn – årets alla dagar.
Det kräver mer av oss som leverantör av IT lösningar. Och den kunskapen har vi!
Med god planering, lång erfarenhet och vetskap om senaste tekniken kan vi hjälpa er att leverera en uppdaterad och modern upplevelse för dina gäster.

Låt oss föra in ditt hotell i 2020-talet !

Som komplett IT leverantör inom hotell branschen kan vi erbjuda följande:

– Kvalitetssäkra er för de krav som gästerna ställer för internet, TV, ljudanläggning bar och restaurang, konferens – ljud och video osv.

– Certifiering av IT system, nätverk, ljud och bild etc mot olika kravställanden.

– Säkerställa att er verksamhet uppfyller kraven för PCI DSS och GDPR.

– Drift av allt inom IT för hotell och restaurang (direkt eller med hjälp av partners).

– Drift av bokningssystem (bla. Hoist Hotsoft) med tillhörande interface.

– Drift av administrativa / ekonomiska system.

– Hjälp och support på kortapparater, nyckelsystem, skrivare etc.

– Installation, drift och underhåll av internet, wifi och gästdatorer.

– Installation, drift och underhåll av TV och digital signage system.

– Installation, drift och underhåll av projektor- och ljud-anläggningar.

– Installation, drift och underhåll av videokonferens system.

– Hanterar allt som är kopplat via kabel – övervakning, larm, kameror, passersystem, TV etc.


Våra fördelar:

– Vana vid att tänka “24/7” drift – sköter egen “24/7” driftsmiljö sedan 20 år – “det skall bara fungera”

– Mycket lång erfarenhet – kostnadseffektiva – hittar lösningar på problem snabbt.

– Bred kunskap – haft hotellkunder i 20 år.

– Hjälper till med att hantera och optimera abonnemang – telefon och internet, epost – Office 365 eller Gmail, hemsida etc.

– Är märkesoberoende – hjälper fristående hotell samt hotell i franchisekedjor.

– Samverkar och samarbetar med andra leverantörer ni redan har. Föreslår optimeringar och förbättringar.


Via supportavtal kan vi erbjuda er:

– Hjälp och support under vardagar 8-17 eller utökad support – 14/7 upp till 24/7.

– Övervakning av allt som är nätverkskopplat (tex servrar, datorer, skrivare, wifi, TV etc).

– Kontinuerlig uppdaterad dokumentation* om ert hotell – för snabba svar och korta åtgärdstider.

– Skydd mot driftavbrott i IT system orsakade av datorfel, internetattacker, virus, fysiska skador, “mänskliga faktorn” etc.

– Säkerhetskopiering av värdefull data för snabb återställning vid fel.